Šance pro digitální média? Ministerstvo slibuje: Do pěti let zmizí od silnic billboardy
Většina billboardů kolem českých dálnic zmizí do pěti let, slibuje ministerstvo dopravy. Jde přitom až o tisícovku reklamních ploch, které podle odborníků na dopravu způsobují řadu nehod.
Už na konci prosince 2010 začnou postupně končit smlouvy nejvýznamnější firmě, která billboardy využívá, společnosti News Outdoor. Všechny její smlouvy by měly definitivně pozbýt platnosti do roku 2012.
„Pokud se vše podaří jak má, měla by většina reklamních nosičů zmizet během následujících zhruba pěti let,“ řekl iDNES.cz mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský. Ředitelství silnic a dálnic eviduje oficiálně asi 500 billboardů, další stovky ale podle odhadů stojí načerno.
Reklamní plochy vadí z několika důvodů. Tím hlavním je jejich podíl na dopravních nehodách. Jednak odvádějí pozornost řidičů od řízení, především ale fungují jako smrtící překážky pro auta, která vyjedou ze silnice. Billboardy totiž vzhledem ke své velikosti mají pevnou kovovou konstrukci a betonové základy. Kromě toho podle ekologů a architektů hyzdí krajinu.
Položme si otázku: V případě, že se tak opravdu stane a billboardy kolem českých dálnic zmizí. Co se stane s trhem s outdoorovými plochami? Přesune se inzerce do měst? A je zde dost kvalitních ploch pro inzerenty? To by mohla být šance pro nová digitální média. Tuto příležitost si ale musí uvědomit především majitelé reklamních ploch a velké billboardové společnosti. Jisté náznaky zde již máme, viz Nové digitální billboardy pro Vodafone.
zdroj: idnes.czKomentáře uzavřeny.
Nejnovější komentáře