3D interaktivita
Gesture control, takový má název nový směr interaktivní komunikace se zákazníkem. Gesture – gestigulace, posunek, pohyb, je zcela výstižným pojmem pro zařízení, které kamerou snímá prostor před jakoukoli dynamickou reklamní plochou, tedy obrazovkou, monitorem počítače, projekční stěnou…
Ve snímaném prostoru detekuje postavu člověka a vyhodnocuje pozici jednotlivých částí těla, tedy ruce, nohy, hlavu, trup. Takto získanou pozici je aplikace schopná nasadit na objekt ve virtuálním prostředí obrazové plochy.
V praxi to znamená, že pokud je virtuálním objektem postava člověka, vznikne jakýsi virtuální a zrcadlově obrázený klon reálného člověka, který reaguje na pohyby reálné postavy stojící před obrazovkou. V důsledku vznikne jakési digitální zrcadlo reálné osoby. Virtuálním objektem ale nemusí být jen člověk. De facto zde může být jakýkoli objekt z reálného života i z říše fantazie, který reálná postava ovlivňuje svými pohyby. Příkladem může být automobil na silnici, kdy zatočení vlevoprezentuje pohyb levé ruky směrem doleva. Vztyčená, odkrytá dlaň pravé ruky prezentuje vyšlápnutí plynového pedálu.
Vše se děje v reálném čase, takže pohyb rukou v reálu vyvolá okamžitou reakci ve virtuálním světě. Starší typy této technologie byly schopné zpracovat pouze 2D obraz, tedy jen jakýsi obryz postavy. Nové technologie jsou schopné vyhodnotit 3D prostor. Jsou tak schopné pracovat s hloubkou a například vyřešit problém dřívějších generací, kdy byla ruka v zákrytu s tělem.
Využití v propagaci
Rychlý výběr zboží i po zavíračce
Představte si například výlohu v noci zavřeného obchodu, kde i přes zavírací dobu mohou zákaznice zkoušet nejnovější modely oblečení přímo na ulici. řešení spočívá v instalaci zpětné projekce, promítací plochy na sklo výlohy a kamery umístěné za výlohou. Řídící počítač se následně postará o interaktivitu a šikovný 3D grafik vytvoří postavu a kolekci virtuálních šatů.
Zábava přitahuje pozornost
Příslib zábavy je jedním z nejdůležitějších lákadel účinné propagace a momentálně je nedůležité, zda se jedná o eventovou akci, nebo propagaci v místě prodeje. V tomto případě „možná“ postačí menší obrazovka se stejným systémem snímání a vyhodnocení postavy před obrazovkou. Předmětem, který na scéně zákazník může ovládat, je například zbrusu nový model automobilu, nebo také může pohybem svého těla vyzkoušet rychlovarnou konvici, žehličku, pračku…
Co nelze rozbalit, nebo přenést na prodejní místo, to lze prodávat virtuálně!
Toto zařízení je opravdu schopné přenést reálné objekty do virtuálního světa. Developeři mohou pustit své zákazníky do ještě neexistujícího domu. Budoucí majitel domu tak prochází domem, otevírá dvěře, dívá se na zpracování stropu. Zde se nabízí i prostor pro prodejce neskladných zařízení, cestovní kanceláře a další prodejce pracující s těžce perzentovatelnou nabídkou v místě prodeje.
Komentáře uzavřeny.
Nejnovější komentáře